مدیریت برنامه، بودجه، تحول اداری و بهره وری در سال ۱۳۸۵ با عنوان "مدیریت برنامه، بودجه و تشکیلات" با هدف ساماندهی به وضعیت بودجه ریزی،‌ جمع آوری آمار و اطلاعات اساسی دانشگاه و ایجاد تحول در سیستم اداری و بهبود شرایط سازمانی، تأسیس شد و مسئولیت مطالعه، طراحی، اجرا، مشاوره و استقرار سیستم های مربوط به برنامه و بودجه، آمار و اطلاعات و تشکیلات و تحول اداری در دانشگاه بین المللی قم  را بر عهده گرفت. 

             ​اهداف

·          تبیین چشم‌انداز دانشگاه و حرکت متوازن و پیشرونده برای تحقق آن از طریق تدوین برنامه راهبردی

·         افزایش بهره‌وری سازمانی از طریق اصلاح و بهبود فرایندها و فعالیت‌های کاری

·         افزایش کارایی و اثربخشی نظام مدیریت دانشگاه به عنوان عامل حیاتی و مهم در تحقق برنامه‌های توسعه و دستیابی به اهداف

·         استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و امکانات موجود و بالقوه با تأکید بر صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها

·         تسهیل و تسریع در فرایند دستیابی ‌روزآمد و دقیق  به آمار و اطلاعات

·         شناسایی زمینه‌ها و ظرفیت‌های لازم برای توسعه هدفمند دانشگاه

·         تعیین سیاست‌ها و راهبردهای آموزشی، پژوهشی و فناوری دانشگاه به منظور پاسخگویی به تقاضای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان، منطقه و کشور

·         توسعه مشارکت مدیران و کارکنان از طریق پرورش و تقویت استعدادها و توانایی آنان و بهبود روحیه مشارکت، همکاری و کار گروهی

·         توسعه منابع انسانی از طریق آموزش مستمر مدیران و کارکنان

وظایف و مأموریتها

·         ابلاغ بخشنامه بودجه دانشگاه به واحدهای تابعه براساس ضوابط کلی تهیه بودجه کشور، خط مشی رئیس دانشگاه و مصوبات هیات امنا و وزارت متبوع

·         جمع بندی اعتبارات پیشنهاد شده توسط واحدهای مختلف و بررسی برنامه ها و اعتبارات پیشنهاد شده در قالب فرمهای مصوب و اهداف و خط مشی های دانشگاه 

·          تهیه پیش نویس موافقت نامه های جاری، عمرانی، اختصاصی و سایر منابع تامین اعتبار

·         ارائه بودجه پیشنهادی به مراجع ذیربط و دفاع از آن با شرکت در کمیسیونها و جلسات مربوطه

·         بررسی سیستم ها و روشهای اجرائی موجود دانشگاه و اصلاح یا تغییر آنها به منظور حذف تشریفات و مراحل زاید و بهینه سازی اقدامات موجود

·         همکاری با معاونت اداری و مالی در پیش بینی نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه.

·         تهیه و تنظیم آمارهای لازم درباره فعالیتها و نیروها و عوامل موجود در دانشگاه و واحدهای تابعه به منظور اعمال نظر صحیح و منطقی  درمدیریت دانشگاه.

·         برنامه ریزی و ارائه طریق برای بهبود روشهای انجام کار و تحول‌اداری و بهره‌وری.

·         تهیه و تنظیم نمودار سازمانی (تشکیلاتی) و تهیه و تنظیم پستهای سازمانی متناسب با وظایف و مسئولیتهای واحدهای تابعه دانشگاه   با همکاری واحدهای ذیربط.

·         برقراری ارتباط با کارشناسان وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری جهت تجدید نظر و تغییرات در سازمان و تشکیلات دانشگاه

·         تهیه و تنظیم شرح وظایف واحدها و همچنین شرح وظایف پستهای سازمانی دانشگاه و ابلاغ آنها به واحدها پس از تصویب توسط هیأت امناء.

·         مطالعه و تشخیص نیازهای آموزشی و کارآموزی کارکنان و اجرای برنامه های آموزشی برای کارکنان مزبور.

·         مطالعه و بررسی و همکاری در امر طبقه بندی مشاغل کارکنان.

·         پشتیبانی، هدایت و نظارت برفعالیتهای بهره وری و تحول اداری دانشگاه

·         انجام طرحهای مطالعاتی مربوط به اصلاح ساختار و تشکیلات سازمانی ، ساختار نیروی انسانی، فرهنگ سازمانی،سیستمها و روشهای ​مورد عمل در دانشگاه

·         اجرای برنامه های آموزشی، کارگاههای آموزشی، برگزاری سمینار و گردهمائی در ارتباط با تحول اداری و بهره وری

·         جمع آوری آمارها و داده های مورد نیاز  دانشگاه همچنین حسابهای ملی بخش ذیربط

·         استقرار نظام آماری ثبتی در داخل دانشگاه

·         تهیه، اجرا و استخراج طرحهای آمارگیری برای تولید آمارهای مورد نیاز و پردازش و تحلیل آن در جهت استفاده از نتایج در برنامه های دانشگاه و همچنین در راستای طرحها و برنامه های وزارت متبوع ومرکز آمار براساس ضوابط، دستورالعملها، بخشنامه ها و راهکارهای ابلاغی آن مراکز

·         ایجاد پایگاه اطلاعات آماری دانشگاه و انجام هماهنگی های لازم با مراکزآمار وتصمیم گیری نظیر موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، مرکز آمار ایران برای اتصال آن به پایگاه اطلاعات آماری بخشی و شبکه اطلاع رسانی کشور

·         اطلاع رسانی و ارائه آمارهای تولید شده​

 

نمودار سازمانی:

 

 

  • لطفا در تنظیمات صفحه گروه های خبری را جهت نمایش انتخاب نمایید.

تاریخ آخرین به روز رسانی: 1403/08/02 10:00